>> OD 15 MAJA 2023 <<
OBSZAR PŁATNEGO PARKOWANIA w Krakowie obowiązuje od poniedziałku do soboty, w godz. 10.00–20.00, z wyjątkiem wymienionych dni:
Reklamacja nie zostanie uwzględniona, jeśli:
– opłata postojowa została wniesiona po upływie 7 minut od pierwszej kontroli pojazdu,
– nastąpiło przekroczenie opłaconego czasu postoju, o więcej niż 7 minut,
– wprowadzony w aplikacji lub parkomacie numer rejestracyjny pojazdu nie dotyczy pojazdu dla którego opłata powinna być wniesiona,
– opłata została wniesiona na niższą podstrefę,
– parkomat nie przyjął opłaty bilonem lub kartą płatniczą,
– osoba powołuje się na brak wiedzy lub zapomniała o obowiązku wniesienia opłaty postojowej,
– w przypadku osób niepełnosprawnych gdy postój odbywał się poza miejscem wyznaczonym dla tych osób lub przy postoju na „kopercie” karta parkingowa nie została wyłożona lub w pełni wyeksponowana za szybą pojazdu (niewidoczny hologram, dane karty) lub za szybą znajdowała się kopia karty parkingowej.
Wówczas bez względu na sytuacje losowe lub okoliczności
zawiadomienie o opłacie dodatkowej nie będzie anulowane, a wniesiona reklamacja nie zostanie uznana.
Złożenie reklamacji nie wstrzymuje biegu terminu do wniesienia należnej opłaty dodatkowej za nieopłacony postój.
W przypadku wątpliwości, skonsultuj swoją sytuację na infolinii Obszaru Płatnego Parkowania (OPP)
– od poniedziałku do piątku (w dni robocze), w godz. 10.00 – 15.00 pod numerem telefonu 12 616 71 77.
Zakup biletu za pomocą aplikacji – ZDMK nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe/nieprawidłowe działanie aplikacji do wnoszenia opłat za postój pojazdów w OPP. W przypadku otrzymania zawiadomienia o obowiązku zapłaty opłaty dodatkowej z przyczyn błędnego/wadliwego działania aplikacji, użytkownik może wystąpić z reklamacją do właściwego operatora.