OBSZAR PŁATNEGO PARKOWANIA w Krakowie obowiązuje od poniedziałku do soboty, w godz. 10.00–20.00, z wyjątkiem wymienionych dni:
Reklamacja nie zostanie uwzględniona, jeśli:
– opłata postojowa została wniesiona po upływie 7 minut od pierwszej kontroli pojazdu,
– nastąpiło przekroczenie opłaconego czasu postoju, o więcej niż 7 minut,
– wprowadzony w aplikacji lub parkomacie numer rejestracyjny pojazdu nie dotyczy pojazdu dla którego opłata powinna być wniesiona,
– opłata została wniesiona na niższą podstrefę,
– parkomat nie przyjął opłaty bilonem lub kartą płatniczą,
– osoba powołuje się na brak wiedzy lub zapomniała o obowiązku wniesienia opłaty postojowej,
– w przypadku osób niepełnosprawnych gdy postój odbywał się poza miejscem wyznaczonym dla tych osób lub przy postoju na „kopercie” karta parkingowa nie została wyłożona lub w pełni wyeksponowana za szybą pojazdu (niewidoczny hologram, dane karty) lub za szybą znajdowała się kopia karty parkingowej.
Wówczas bez względu na sytuacje losowe lub okoliczności
zawiadomienie o opłacie dodatkowej nie będzie anulowane, a wniesiona reklamacja nie zostanie uznana.
Złożenie reklamacji nie wstrzymuje biegu terminu do wniesienia należnej opłaty dodatkowej za nieopłacony postój.
Informacje udzielane są przez Krakowskie Centrum Kontaktu (KCK) pod nr tel. 12 616 55 55,
w dni powszednie (robocze), od poniedziałku do piątku, w godz. od 07.40 do 15.30.
Zakup biletu za pomocą aplikacji – ZDMK nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe/nieprawidłowe działanie aplikacji do wnoszenia opłat za postój pojazdów w OPP. W przypadku otrzymania zawiadomienia o obowiązku zapłaty opłaty dodatkowej z przyczyn błędnego/wadliwego działania aplikacji, użytkownik może wystąpić z reklamacją do właściwego operatora.