Zadzwoń

Centrala

12 616 7000

Całodobowy numer interwencyjny

12 616 7555

Zgłoś awarię


    Prześlij kopię na moją pocztę.

    Informacja o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych


    Korespondencję ogólną, wnioski pozostałe należy kierować na adres: sekretariat@zdmk.krakow.pl

    Reklamacja zawiadomienia

    Zdjęcie Reklamacja zawiadomienia

    OBSZAR PŁATNEGO PARKOWANIA w Krakowie obowiązuje od poniedziałku do soboty, w godz. 10.00–20.00, z wyjątkiem wymienionych dni:

    • 1 stycznia – Nowy Rok,
    • drugi dzień Wielkiej Nocy,
    • 1 listopada – Wszystkich Świętych,
    • 24 grudnia – Wigilia Bożego Narodzenia,
    • 25 grudnia – pierwszy dzień Bożego Narodzenia,
    • 26 grudnia – drugi dzień Bożego Narodzenia.

     

    REKLAMACJA ZAWIADOMIENIA

    Od otrzymanego zawiadomienia przysługuje możliwość wniesienia reklamacji – w terminie 14 dni, od daty wystawienia zawiadomienia.

     

    Reklamacja nie zostanie uwzględniona, jeśli:

    – opłata postojowa została wniesiona po upływie 7 minut od pierwszej kontroli pojazdu,

    – nastąpiło przekroczenie opłaconego czasu postoju, o więcej niż 7 minut,

    – wprowadzony w aplikacji lub parkomacie numer rejestracyjny pojazdu nie dotyczy pojazdu dla którego opłata powinna być wniesiona,

    – opłata została wniesiona na niższą podstrefę,

    – parkomat nie przyjął opłaty bilonem lub kartą płatniczą,

    – osoba powołuje się na brak wiedzy lub zapomniała o obowiązku wniesienia opłaty postojowej,

    – w przypadku osób niepełnosprawnych gdy postój odbywał się poza miejscem wyznaczonym dla tych osób lub przy postoju na „kopercie” karta parkingowa nie została wyłożona lub w pełni wyeksponowana za szybą pojazdu (niewidoczny hologram, dane karty) lub za szybą znajdowała się kopia karty parkingowej.

    Wówczas bez względu na sytuacje losowe lub okoliczności

    zawiadomienie o opłacie dodatkowej nie będzie anulowane, a wniesiona reklamacja nie zostanie uznana.

     

    Złożenie reklamacji nie wstrzymuje biegu terminu do wniesienia należnej opłaty dodatkowej za nieopłacony postój.

     

    Informacje udzielane są przez Krakowskie Centrum Kontaktu (KCK) pod nr tel. 12 616 55 55, w dni powszednie (robocze), od poniedziałku do piątku, w godz. od 07.40 do 15.30.

     

    Zakup biletu za  pomocą aplikacji – ZDMK nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe/nieprawidłowe działanie aplikacji do wnoszenia opłat za postój pojazdów w OPP. W przypadku otrzymania zawiadomienia o obowiązku zapłaty opłaty dodatkowej z przyczyn błędnego/wadliwego działania aplikacji, użytkownik może wystąpić z reklamacją do właściwego operatora.

     

    Reklamacje można złożyć:

    1. pocztą, na adres korespondencyjny:

    Zarząd Dróg Miasta Krakowa

    Biuro Strefy Płatnego Parkowania

    ul. W. Reymonta 20

    30-059 Kraków

    2. za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail: strefa@zdmk.krakow.pl

    3. osobiście, w biurze Strefy Płatnego Parkowania na ul. W. Reymonta 20 (wejście od ul. H. Reymana przy parku Jordana).

    Na podstawie §4 ust. 5 Uchwały Rady Miasta Krakowa Nr LXXXIX/2177/17 z dnia 22 listopada 2017 r. (t.j. Dz. Urz. Woj. Małopolskiego z 2021 r. poz. 3515 ze zm.) w przypadku wniesienia opłaty za postój pojazdu samochodowego w obszarze płatnego parkowania w formie środków pieniężnych w parkomacie, warunkiem uwzględnienia reklamacji (zwolnienia się z obowiązku uiszczenia opłaty dodatkowej) jest przedłożenie w biurze Strefy Płatnego Parkowania w terminie 14 dni, od powstania obowiązku, oryginału właściwego wydruku z urządzenia do poboru opłat – parkomatu. Wnoszący reklamację zwolniony jest z obowiązku przedłożenia oryginału wydruku, w przypadku, gdy opłata była uiszczona w parkomacie, w którym do otrzymania wydruku niezbędne jest wprowadzenie numeru rejestracyjnego pojazdu.

    Reklamacja zawiadomienia