Zmiany w rozbudowie ul. Wrony

W ramach zadania: Rozbudowa ul. Wrony (II etap: od ul. Warchałowskiego do ul. Skotnickiej) nie powstanie planowane wcześniej rondo. Udrożnienie dojazdu na linii Kraków – Skawina jest jednak planowane jako odrębne zadanie inwestycyjne.

W trakcie prac projektowych dla zadania Rozbudowy ul. Wrony (etap II) podjęto decyzję o wyłączeniu z zakresu – budowy ronda turbinowego. Prowadzone uzgodnienia (w tym również z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad) sprawiły, iż skala przedsięwzięcia znacząco wzrosła. Wedle pierwotnych założeń – rondo miało być elementem regulującym kwestie wyjazdu z ulicy Wrony (pod kątem geometrycznym oraz ruchowym). W ramach przygotowania dokumentacji opracowano jednak szczegółowe analizy ruchu, z których jednoznacznie wynikała konieczność powiększenia ronda do dwupasmowego i wykonania go w formie ronda turbinowego – co znacznie wykracza poza zakres przygotowywanego zadania. Działania te zbiegły się w czasie z przygotowaniami GDDKiA do przebudowy wlotu na obwodnicę Skawiny oraz modernizacji węzła Skawina.

Wobec braku możliwości uzgodnienia ronda z GDDKiA w skali zaplanowanej w zadaniu – podjęto decyzję o jego realizacji jako odrębnego zadania inwestycyjnego. Zakładany, łączny koszt pierwotnej inwestycji – to ok. 20 mln zł, natomiast wykonanie ronda turbinowego wraz z udrożnieniem wylotu w kierunku Skawiny niemal podwaja tę kwotę. Niezależnie od zakończenia przez GDDKiA prac w tym rejonie i w oparciu o ich ustalenia – złożony zostanie wniosek o wprowadzenie osobnego zadania do Budżetu MK, którego celem będzie udrożnienie dojazdu na linii Kraków – Skawina m. in. poprzez budowę ronda.

DRUKUJ
POBIERZ