Dbamy o drogi czyli ZDMK w liczbach za 2021 rok

Kilkaset remontów dróg i chodników, roboty utrzymaniowe na mostach i wiaduktach, prace serwisowe na torowiskach, przebudowy i rozbudowy ulic – tak każdego roku #dbamy o drogi.

#dbamy o drogi – pobierz raport

W 2021 r. na remonty miejskich dróg i chodników wydaliśmy ponad 68 mln zł. Ok. 29 mln z tej kwoty przeznaczonych zostało na realizację Programu Nakładkowego, w ramach którego odnowiono 60 ulic lub odcinków ulic. Drogowcy pojawili się m.in. na ul. Balickiej (od ul. Brzezińskiego w kierunku granicy miasta), Marii Konopnickiej (pomiędzy rondem Antoniego Matecznego a rzeką Wilgą) oraz al. Juliusza Słowackiego (od wiaduktu al. 29 Listopada do ul. Kamiennej).

Na remonty obiektów inżynierskich wydaliśmy ok. 1,9 mln zł: wyremontowany został most w ciągu ul. Piastowskiej na rzeką Rudawą, prace toczyły się na wiadukcie w ciągu ul. Mikołajczyka nad ul. gen. Leopolda Okulickiego oraz na moście Kotlarskim.

Intensywne prace konserwacyjne toczyły się na torowiskach – łącznie wydaliśmy ponad 46 mln zł na utrzymanie infrastruktury tramwajowej (w tym 21 mln zł na utrzymanie sieci trakcyjnej – podstacji i układu zasilania). Po raz kolejny – dla komfortu pasażerów i redukcji hałasu – szlifowane były tory – za łączną kwotę ok. 1,9 mln zł.

W zakresie inwestycyjnym realizowana jest budowa linii do Mistrzejowic – gdzie trasa pod poziomem terenu wyniesie ponad 1 kilometr. Zakończyła się budowa węzła Rząska-Mydlniki-Wapiennik – łączny koszt inwestycji to 11,6 mln zł. Pojawiła się nowa droga dla rowerów wzdłuż Babińskiego i Skotnickiej – 776 m długość nowej ścieżki, 709 m długość trasy w ruchu ogólnym. Rozbudowany został fragment ul. Mochnaniec (etap I) za kwotę ok. 5,8 mln zł. W terenie trwa przebudowa blisko 2 kilometrowego odcinka torowiska tramwajowego wzdłuż al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego.

W ramach programu “Nowa Huta dziś!” po raz piąty (ostatnia edycja) za kwotę 2 mln zł remontowe były chodniki, ulice oraz wymieniano oświetlenie.

Rok 2021 to również konsultacje społeczne, omówione zostały z lokalną społecznością: koncepcja dla ul. Zawiłej i Nowej Bartla, projekt rozbudowy ulicy Niepokalanej Panny Marii, koncepcja rozbudowy ul. Starowolskiej czy opracowanie wielowariantowej koncepcji zagospodarowania placu Nowego.

 

 

DRUKUJ
POBIERZ