Budowa zintegrowanego węzła na finiszu

Dobiega końca inwestycja realizowana w północno-zachodniej części Krakowa. Nowy węzeł przesiadkowy P+R/B+R Rząska-Mydliniki-Wapiennik przechodzi właśnie odbiory techniczne. Niebawem zostanie oddany do użytkowania.

Zasadnicze roboty zostały wykonane, pozostały jedynie drobne prace m.in. podłączenie kamer i oświetlenia, uzupełnienie oznakowania w rejonie ul. Balickiej. Wkrótce z węzła będą mogli korzystać mieszkańcy.

Inwestycja w północno-zachodniej części miasta pochłonęła 11,6 mln zł (projekt plus budowa). W ramach inwestycji powstał nowy monitorowany węzeł przesiadkowy P+R/B+R Rząska-Mydliniki-Wapiennik – zostały wyznaczone miejsca postojowe dla autobusów (pętla), samochodów (P+R) oraz rowerów (B+R). W budynku na węźle pojawiła się poczekalnia wraz z toaletą. Można zakupić bilet w automacie lub skorzystać ze stacji ładowania samochodów/autobusów elektrycznych. Z nowego węzła można bezpiecznie przejść na przystanek kolejowy Kraków Mydlniki-Wapiennik. Infrastruktura została odpowiednio oświetlona oraz dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na nowym P+R może zaparkować 87 samochodów, spora liczba miejsc – bo aż 44 powstała wzdłuż rozbudowanej ulicy Brzezińskiego.

GALERIA ZDJĘĆ: Budowa węzła Rząska-Mydlniki-Wapiennik na finiszu

 

Projekt pn. „Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego P+R/B+R Rząska-Mydlniki-Wapiennik” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Działanie 4.5. Niskoemisyjny transport miejski, Poddziałanie 4.5.1 Niskoemisyjny transport miejski – ZIT.

DRUKUJ
POBIERZ