Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (Dz. Urz. UE L 119 04.05.2016, str. 1), zwanym dalej RODO informujemy, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Miasta Krakowa – z siedzibą przy ul. Centralnej 53, 31‑586 Kraków, zwany dalej ZDMK;
- z inspektorem ochrony danych, Panem Piotrem Gogółem, można skontaktować się wysyłając e‑maila na adres iod@zdmk.krakow.pl;
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia czynności, związanych z dochodzeniem niezapłaconych w terminie pieniężnych należności publicznoprawnych;
- podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c (RODO) – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego, ciążącego na administratorze, w związku z przepisami ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2020r., poz. 470 ze zm.) oraz ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2020r., poz. 110 ze zm.)
- przetwarzane są następujące kategorie danych osobowych: imię, nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, adresy zamieszkania, adres e-mail, nr telefonu, numer rejestracyjny pojazdu oraz inne dane zawarte w dokumentach przekazanych ZDMK przez podmioty wymienione w pkt 6;
- Pani/Pana dane pozyskiwane są z: Centralnej Ewidencji Pojazdów, rejestru PESEL, właściwych wydziałów komunikacji, byłych lub obecnych właścicieli pojazdów oraz od innych podmiotów posiadających prawo dysponowania pojazdami (przykładowo – firmy leasingowe oraz wypożyczalnie samochodów);
- w związku z przetwarzaniem danych osobowych w celu/celach, o których mowa w pkt 3 odbiorcami Pani/Pana danych mogą być:
- organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa – przykładowo policja, prokuratura, sądy;
- inne podmioty, które na podstawie przepisów prawa bądź stosownych umów podpisanych z ZDMK przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest ZDMK – przykładowo firmy prowadzące serwis IT systemów informatycznych używanych w ZDMK, firmy realizujące dla ZDMK usługi pocztowe;
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas prowadzenia postępowania oraz 5 lat po jego zakończeniu, wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
- posiada Pani/Pan prawo do:
- żądania dostępu do danych osobowych,
- prawo do ich sprostowania lub ograniczenia ich przetwarzania
- w przypadkach przewidzianych prawem – prawo do usunięcia danych
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. Ponadto prawo wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa,. w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania.