Zadzwoń

Centrala

12 616 7000

Całodobowy numer interwencyjny

12 616 7555

Zgłoś awarię


    Prześlij kopię na moją pocztę.

    Informacja o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych


    Korespondencję ogólną, wnioski pozostałe należy kierować na adres: sekretariat@zdmk.krakow.pl

    Windykacja

    Zdjęcie Windykacja

    Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

     

    Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (Dz. Urz. UE L 119 04.05.2016, str. 1), zwanym dalej RODO informujemy, że:

    1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Miasta Krakowa – z siedzibą przy ul. Centralnej 53, 31‑586 Kraków, zwany dalej ZDMK;
    2. z inspektorem ochrony danych, Panem Piotrem Gogółem, można skontaktować się wysyłając e‑maila na adres iod@zdmk.krakow.pl;
    3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia czynności, związanych z dochodzeniem niezapłaconych w terminie pieniężnych należności publicznoprawnych;
    4. podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c (RODO) – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego, ciążącego na administratorze, w związku z przepisami ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2020r., poz. 470 ze zm.) oraz ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2020r., poz. 110 ze zm.)
    5. przetwarzane są następujące kategorie danych osobowych: imię, nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, adresy zamieszkania, adres e-mail, nr telefonu, numer rejestracyjny pojazdu oraz inne dane zawarte w dokumentach przekazanych ZDMK przez podmioty wymienione w pkt 6;
    6. Pani/Pana dane pozyskiwane są z: Centralnej Ewidencji Pojazdów, rejestru PESEL, właściwych wydziałów komunikacji, byłych lub obecnych właścicieli pojazdów oraz od innych podmiotów posiadających prawo dysponowania pojazdami (przykładowo – firmy leasingowe oraz wypożyczalnie samochodów);
    7. w związku z przetwarzaniem danych osobowych w celu/celach, o których mowa w pkt 3 odbiorcami Pani/Pana danych mogą być:
      1. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa – przykładowo policja, prokuratura, sądy;
      2. inne podmioty, które na podstawie przepisów prawa bądź stosownych umów podpisanych z ZDMK przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest ZDMK – przykładowo firmy prowadzące serwis IT systemów informatycznych używanych w ZDMK, firmy realizujące dla ZDMK usługi pocztowe;
    8. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas prowadzenia postępowania oraz 5 lat po jego zakończeniu, wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
    9. posiada Pani/Pan prawo do:
    10. żądania dostępu do danych osobowych,
    11. prawo do ich sprostowania lub ograniczenia ich przetwarzania
    12. w przypadkach przewidzianych prawem – prawo do usunięcia danych
    13. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. Ponadto prawo wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa,. w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania.
    14. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania.