Przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym pozwalają uprawnionym służbom – Policji, Straży Miejskiej, Inspekcji Transportu Drogowego, osobie dowodzącej akcją ratowniczą – na podjęcie decyzji o odholowaniu danego pojazdu.
W pierwszej kolejności zachęcamy do kontaktu tel. ze Strażą Miejską, tel. 986 – gdzie można sprawdzić czy pojazd faktycznie został odholowany oraz powód jego usunięcia.
Jeżeli holowanie zostanie potwierdzone
– pojazd znajduje się na parkingu strzeżonym na ul. Józefa Rzebika 6 w Krakowie.
Parking czynny jest całodobowo (możliwy jest kontakt telefoniczny pod numerem 601 213 722). Na parkingu nie ma możliwości dokonania opłat.
W przypadku odholowania pojazdu, musimy liczyć się z dodatkowymi kosztami. Za usunięcie pojazdu, jak również przechowywanie go na parkingu, właściciel zobowiązany jest wnieść opłatę.
Opłaty za holowanie i parking można dokonać przelewem internetowym, tradycyjnym lub w kasie ZDMK (ul. Centralna 53, budynek B – godziny otwarcia):
Konto do wpłat:
Bank PKO BP,
PL 66 1020 2892 0000 5102 0590 8555
w tytule: imię i nazwisko właściciela pojazdu, marka i numer rejestracyjny pojazdu
Za parking odpowiada ZDMK, Dział Utrzymania Obiektów Inżynierskich, tel. 12 616 7502 lub 12 616 7535.