>> OD 15 MAJA 2023 <<
OBSZAR PŁATNEGO PARKOWANIA w Krakowie obowiązuje od poniedziałku do soboty, w godz. 10.00–20.00, z wyjątkiem wymienionych dni:
REKLAMACJA ZAWIADOMIENIA
Od otrzymanego zawiadomienia przysługuje możliwość wniesienia reklamacji – w terminie 14 dni, od daty wystawienia zawiadomienia.
Reklamacja nie zostanie uwzględniona, jeśli:
– opłata postojowa została wniesiona po upływie 7 minut od pierwszej kontroli pojazdu,
– nastąpiło przekroczenie opłaconego czasu postoju, o więcej niż 7 minut,
– wprowadzony w aplikacji lub parkomacie numer rejestracyjny pojazdu nie dotyczy pojazdu dla którego opłata powinna być wniesiona,
– opłata została wniesiona na niższą podstrefę,
– parkomat nie przyjął opłaty bilonem lub kartą płatniczą,
– osoba powołuje się na brak wiedzy lub zapomniała o obowiązku wniesienia opłaty postojowej,
– w przypadku osób niepełnosprawnych gdy postój odbywał się poza miejscem wyznaczonym dla tych osób lub przy postoju na „kopercie” karta parkingowa nie została wyłożona lub w pełni wyeksponowana za szybą pojazdu (niewidoczny hologram, dane karty) lub za szybą znajdowała się kopia karty parkingowej.
Wówczas bez względu na sytuacje losowe lub okoliczności
zawiadomienie o opłacie dodatkowej nie będzie anulowane, a wniesiona reklamacja nie zostanie uznana.
Złożenie reklamacji nie wstrzymuje biegu terminu do wniesienia należnej opłaty dodatkowej za nieopłacony postój.
W przypadku wątpliwości, skonsultuj swoją sytuację na infolinii Obszaru Płatnego Parkowania (OPP)
– od poniedziałku do piątku (w dni robocze), w godz. 10.00 – 15.00 pod numerem telefonu 12 616 71 77.
Zakup biletu za pomocą aplikacji – ZDMK nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe/nieprawidłowe działanie aplikacji do wnoszenia opłat za postój pojazdów w OPP. W przypadku otrzymania zawiadomienia o obowiązku zapłaty opłaty dodatkowej z przyczyn błędnego/wadliwego działania aplikacji, użytkownik może wystąpić z reklamacją do właściwego operatora.
Reklamacje można złożyć:
1. pocztą, na adres korespondencyjny:
Zarząd Dróg Miasta Krakowa
Biuro Strefy Płatnego Parkowania
ul. W. Reymonta 20
30-059 Kraków
2. za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail: strefa@zdmk.krakow.pl
3. osobiście, w biurze Strefy Płatnego Parkowania na ul. W. Reymonta 20 (wejście od ul. H. Reymana przy parku Jordana).
Na podstawie §4 ust. 5 Uchwały Rady Miasta Krakowa Nr LXXXIX/2177/17 z dnia 22 listopada 2017 r. (t.j. Dz. Urz. Woj. Małopolskiego z 2021 r. poz. 3515 ze zm.) w przypadku wniesienia opłaty za postój pojazdu samochodowego w obszarze płatnego parkowania w formie środków pieniężnych w parkomacie, warunkiem uwzględnienia reklamacji (zwolnienia się z obowiązku uiszczenia opłaty dodatkowej) jest przedłożenie w biurze Strefy Płatnego Parkowania w terminie 14 dni, od powstania obowiązku, oryginału właściwego wydruku z urządzenia do poboru opłat – parkomatu. Wnoszący reklamację zwolniony jest z obowiązku przedłożenia oryginału wydruku, w przypadku, gdy opłata była uiszczona w parkomacie, w którym do otrzymania wydruku niezbędne jest wprowadzenie numeru rejestracyjnego pojazdu.