Zapoznaj się z planami modernizacji fragmentu ul. Irzykowskiego (aktualizacja)
środa, 24 września 2025 r.
Miasto planuje modernizację fragmentu ul. Karola Irzykowskiego (Dzielnica XVII Wzgórza Krzesławickie) – na odcinku od ul. Godebskiego do ul. Pankiewicza (w tym – skrzyżowań). Zapraszamy mieszkańców do zapoznania się z zadaniem i wyrażenia swojej opinii.

Aktualizacja 24 września 2025 r.
We wtorek, 23 września br. odbyło się spotkanie informacyjne online. Zapis spotkania dostępny jest poniżej oraz na kanale YouTube ZDMK.
Zapowiedź z 16 września 2025 r.
Z dokumentacją można zapoznać się w miejskim serwisie – Modernizacja ul. Irzykowskiego – opracowanie koncepcji – uwagi za pomocą formularza Zgłoś uwagi do inwestycji, można przesyłać tą drogą do niedzieli, 5 października 2025 r.
We wtorek, 23 września br. o godz. 17.00 zapraszamy mieszkańców do udziału w spotkaniu online, na którym omówione zostaną założenia wypracowane przez biuro projektowe. Dyskusja odbędzie się na platformie Zoom: bit.ly/koncepcja-Irzykowskiego
Mieszkańcy otrzymali ulotki z informacją o zadaniu.
W trakcie spotkanie omówione zostaną dwa warianty.
Wariant 1: Projektuje się jezdnię o szerokości 4,5 m, od strony południowej projektuje się wykonanie pobocza z destruktu o szerokości 0,5 m, od strony północnej projektuje się wykonanie bezpiecznika o nawierzchni z kostki brukowej bezfazowej o szerokości 1,0 m, ograniczonego z jednej strony obrzeżem betonowym pobocze i bezpiecznik oddzielone od jezdni za pomocą krawężnika 20x30cm wyniesionego + 12 cm. Nawierzchnię jezdni ul. Irzykowskiego planuje się wykonać z betonowej kostki brukowej kol. szarego. W rejonie skrzyżowań na początku i na końcu zakresu projektuje się poszerzenie jezdni do 5,0 m, zarówno ul. Godebskiego i ul. Pankiewicza. Dodatkowo skrzyżowanie ul. Irzykowskiego i ul. Godebskiego planuje się wykonać jako wyniesione + 10 cm celem uspokojenia ruchu. Odwodnienie planuje się zapewnić poprzez budowę kanalizacji deszczowej, z odnogą wzdłuż ul. Pankiewicza i wyprowadzeniem wody do rowu przydrożnego w ul. Pankiewicza. Dodatkowo w zakresie sieci planuje przebudowę istniejącego oświetlenia ulicznego. W zakresie organizacji ruchu, ul. Irzykowskiego planuje się objąć strefą zamieszkania, dodatkowo planuje się wykonanie szykan uspokajających ruchu w ciągu ul. Irzykowskiego.
Wariant 2: Projektuje się jezdnię o szerokości 4,5 m, dodatkowo, projektuje się obustronne pobocza z destruktu o szerokości 0,5 m – pobocza oddzielone od jezdni za pomocą krawężnika 20 x 30 cm wyniesionego + 12 cm. Nawierzchnię jezdni ul. Irzykowskiego planuje się wykonać z betonowej kostki brukowej kol. szarego. W rejonie skrzyżowań na początku i na końcu zakresu projektuje się poszerzenie jezdni do 5,0 m, zarówno ul. Godebskiego i ul. Pankiewicza. Dodatkowo skrzyżowanie ul. Irzykowskiego i ul. Godebskiego planuje się wykonać jako wyniesione + 10 cm celem uspokojenia ruchu. Odwodnienie planuje się zapewnić poprzez budowę kanalizacji deszczowej, z odnogą wzdłuż ul. Pankiewicza i wyprowadzeniem wody do rowu przydrożnego w ul. Pankiewicza. Dodatkowo w zakresie sieci planuje przebudowę istniejącego oświetlenia ulicznego. W zakresie organizacji ruchu, ul. Irzykowskiego planuje się objąć strefą zamieszkania, dodatkowo planuje się wykonanie szykan uspokajających ruchu w ciągu ul. Irzykowskiego.