Trwa szlifowanie torowisk

Kiedy miasto śpi, na torowisku pracuje szlifierka torowa, jej zadaniem jest wygładzenie nierówności wytwarzających się na powierzchni tocznej szyn, a tym samym redukcja hałasu oraz zapewnienie komfortu przejazdu pasażerom komunikacji tramwajowej. Na te roboty zostało przeznaczonych ok. 1,1 mln zł. Prace rozpoczęły się na początku tygodnia, a zakończą w pierwszej połowie grudnia.

Regularne szlifowanie szyn pozwala na utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego torowisk, co przekłada się w znacznym stopniu na redukcję hałasu tramwajowego. Cichszy przejazd tramwaju to również lepszy komfort dla pasażerów. Szlifowanie jest jednym z cyklicznych działań konserwacyjnych, którym podlega cała krakowska sieć tramwajowa. W zeszłym roku wyszlifowanych zostało ok. 35 km pojedynczego toru za kwotę niespełna 3 mln zł (m.in.: Tunel KST, odcinek rondo Grzegórzeckie – estakada tramwajowa wraz z estakadą, tzw. pierwsza obwodnica, odcinek od ul .Brożka do Kampusu UJ).

W ramach tegorocznego szlifowania – specjalistyczna maszyna pojawiła się na odcinkach: rondo Mogilskie – Lubicz – wiadukt kolejowy, węzeł “Pawia KST” – pętla “Kamienna”. Obecnie pracuje na fragmentach: pętla “Mały Płaszów” – węzeł “Saska Estakada”, pętla “Widok” – pętla ‘Bronowice”.

Szlifierka pojawi się również w tych miejscach:

  • rondo Grzegórzeckie – rondo Mogilskie,
  • węzeł „Stary Kleparz” – ul. Długa – pętla „Kamienna”,
  • pętla „Kamienna” – ul. Bratysławska,
  • węzeł „Korona” – ul. Limanowskiego – ul. Wielicka – cmentarz Podgórski,
  • węzeł „Na Zjeździe” – ul. Podgórska,
  • węzeł „Wielicka Estakada” – Węzeł „Nowosądecka”.

W sumie wyszlifowanych zostanie dziesięć odcinków torowisk tramwajowych – 20 km pojedynczego toru.

 

 

DRUKUJ
POBIERZ