Informacja archiwalna

Transakcje mobilne za postój zyskują na popularności

Przyjrzeliśmy się danym dotyczącym transakcji za opłaty w strefie płatnego parkowania – w Krakowie do dyspozycji jest siedem aplikacji SkyCashAnyParkmoBILETmPayeParkCity Park App oraz Flowbird (od stycznia br) – w zeszłym roku wykonanych zostało za pomocą aplikacji prawie 4 mln transakcji.

Patrząc na 2021 r., nadal – w przypadku opłat godzinowych za postój – przeważają płatności w parkomatach (gotówka i karta płatnicza) stanowią 56,8 %, płatności mobile to 43,2 %. W perspektywie czterech ostatnich lat udział wpływów z płatności mobilnych (w łącznej kwocie wpływów ze strefy) znacząco wzrósł  – z 15,5% w 2018 r. do 28% w 2021 r. W zeszłym roku łączna liczba transakcji mobilnych osiągnęła prawie 4 mln ( 3 903 271). Patrząc na wpływy z tych transakcji mamy – 8,4 mln w 2018 r. i 25,2 mln w 2021 r.

Korzystanie z aplikacji mobilnych jest wygodne i bezpieczne, za postój można zapłacić nie wychodząc z pojazdu. Aplikacje umożliwiają określenie konkretnego czasu postoju – zasady dotyczące korzystania z nich znajdują się na stronach operatorów. Użytkownik aplikacji mobilnej powinien wybrać daną podstrefę – Podstrefa A, Podstrefa B lub Podstrefa C – przed uruchomieniem parkowania z jej użyciem. Na bieżąco należy aktualizować wybraną aplikację. 

  • SkyCash – www.skycash.com
  • AnyPark – www.anypark.pl
  • moBILET – www.mobilet.pl
  • mPay – www.mpay.pl
  • ePark – www.electronicparking.pl
  • City Park App – www.cityparkapp.pl
  • Flowbird – www.flowbird.pl
DRUKUJ
POBIERZ