Remont torowiska al. Solidarności

Zarząd Dróg Miasta Krakowa podjął decyzję o unieważnieniu postępowania przetargowego nr 4/V/2024 i odstąpieniu od zawarcia umowy z wykonawcą wyłonionym na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania Przebudowa torowiska tramwajowego w al. Solidarności na odcinku od Placu Centralnego do granic S7 wraz z infrastrukturą towarzyszącą, tj. z firmą Progreg Sp. z o.o. ul. Dekarzy 7 C, 30-414 Kraków, na kwotę 1 918 800,00 zł. W interesie publicznym, z uwagi na zły stan techniczny torowiska w al. Solidarności leży niezwłoczne wykonanie niezbędnych prac, a kompleksowa przebudowa torowiska na podstawie ww. dokumentacji byłaby możliwa dopiero za kilka lat.

W związku z budową drogi ekspresowej S7 stanowiącej fragment obwodnicy Krakowa, jak wstępnie informowano, od 26 sierpnia 2024 r. wyłączona miała być z eksploatacji na okres minimum 8 miesięcy trasa tramwajowa w ciągu al. Solidarności. Stanowi to okazję, do wykonania remontu tego torowiska, bez generowania dodatkowych utrudnień dla pasażerów. Remont ten, poprowadzony zostanie wzorem działań bieżących prowadzonych w ostatnich latach na infrastrukturze tramwajowej w ciągu ul. Kocmyrzowskiej, ul. Bieńczyckiej, ul. Ujastek Mogilski, ul. Ujastek oraz ul. Zakopiańskiej. Prace obejmą wymianę torowiska, sieci trakcyjnej, peronów przystankowych i odwodnienia torowiska.

Taki zakres prac torowych, w połączeniu z wykonanymi pracami związanymi z remontem nakładkowym jezdni, pozwoli na uzyskanie efektu komfortu podróżowania tą ulicą zbliżonego do efektu jaki dałaby przebudowa ulicy. W ramach remontu nakładowego wykonano nie tylko nową nawierzchnię jezdni od wjazdu na os. Centrum A i B do tzw. „agrafki” przy ul. Bulwarowej, po obu stronach ulicy, ale również remont miejsc postojowych, wymianę krawężników, remont prostopadłych dojść oraz chodników w sąsiedztwie przejść dla pieszych, regulację wysokościowa przejść dla pieszych wraz z zastosowaniem infrastruktury dla osób z ograniczoną mobilnością oraz regulację wysokościową zjazdów. Prace, które rozpoczęto w marcu a obecnie dobiegają końca kosztowały łącznie 10 mln zł.

DRUKUJ
POBIERZ