Priorytetem ochrona środowiska

Od samego początku dla inwestycji związanej z budową linii do Mistrzejowic priorytetem jest ochrona środowiska. Aby jeszcze bardziej zadbać o ten aspekt władze miasta zwróciły się do partnera prywatnego o ponowne przeanalizowanie założeń technicznych ochrony akustycznej wynikających z wydanej decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych.

Celem ponownej analizy miało być znalezienie sposobu na ograniczenie projektowanej liczby ekranów akustycznych, co miało przełożyć się na mniejszą ingerencję w istniejącą zieleń, ograniczenie ruchu pojazdów. Dane z analizy potwierdziły, że zachowanie przekroju 1×1 w rejonie ul. Meissnera (tak jak obecnie) obniży poziom hałasu i pozwoli osiągnąć rezultaty, których oczekują mieszkańcy.

Wczoraj podpisany został dokument (polecenie zmiany nr 3), który umożliwi w przeciągu kilkunastu tygodni podpisanie aneksu do umowy. Znajdą się w nim zapisy, dzięki którym projektant uwzględni m.in. mniejszą liczbę ekranów akustycznych. – Inwestycja ma być w sposób maksymalny ekologiczna, przyjazna dla środowiska, a przede wszystkim dla mieszkańców. Projektowane rozwiązania ograniczą ruch pojazdów. Wsłuchujemy się w głos krakowian i wyciągamy wnioski – podkreśla Marcin Hanczakowski, dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Nowa organizacja ruchu w stosunku do tej która była planowana, spowoduje zmniejszenie ruchu oraz zmianę jego struktury.

Główne elementy podpisanego polecenia zmiany, które teraz partner prywatny zmieni w rozwiązanie projektowe to:
  • Przyjąć przekrój poprzeczny ulicy zgodny z obecną stałą organizacją ruchu tj. 2×1 plus pasy postojowe. Należy przyjąć szerokość jezdni 6,5 m łącznie na odcinkach prostych. Za jezdnią wzdłuż miejsc postojowych należy wykonać opaskę szerokości użytkowej 0,75 m. Zaprojektowany obecnie chodnik służący do obsługi miejsc postojowych należy przeznaczyć na teren zielony.
  • Uwzględnić zastosowanie przez przewoźnika nowoczesnego taboru tramwajowego oraz monitorować stan techniczny wózków taboru tramwajowego.
  • Uwzględnić ograniczenia w ruchu dla pojazdów ciężkich oraz wprowadzić flotę autobusową – elektryczną.
  • Uwzględnić w miejscach szczególnie narażonych na zwiększony poziom hałasu zmianę nawierzchni – na nawierzchnię o podwyższonych parametrach wygłuszających hałas.
Dopiero po uwzględnieniu tych zmian w dokumentacji projektowej będzie można odpowiedzialnie wskazać ostateczną liczbę ekranów akustycznych. Przestrzeń ta potencjalnie w przyszłości będzie mogła być wykorzystana pod nasadzenia drzew i krzewów.

 

DRUKUJ
POBIERZ