Prace na skrzyżowaniu ulic Mogilskiej, Meissnera, Lema i alei Jana Pawła II – zmiany od 28 czerwca

W związku z kolejnym etapem budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic (Krakowski Szybki Tramwaj IV), w sobotę 28 czerwca 2025 roku rozpoczną się intensywne prace związane z wpięciem nowej trasy tramwajowej w istniejące torowisko w ciągu ulic Mogilskiej i alei Jana Pawła II. W ramach inwestycji wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu, która obejmie zarówno ruch kołowy, jak i komunikację miejską.

Zmiany w ruchu samochodowym:

  • zachowanie przejezdności ciągu ul. Mogilska – al. Jana Pawła II z ograniczeniami: przeniesienie ruchu kołowego na jezdnię południową,
  • zamknięcie ul. Meissnera na odcinku od skrzyżowania z ulicami Mogilską i al. Jana Pawła II do skrzyżowania z ulicami Śliczną i Łąkową – brak możliwości przejazdu na wprost w ul. Lema,
  • sugerowany objazd: al. Jana Pawła II, Stella-Sawickiego, al. Bora-Komorowskiego.

To rozwiązanie umożliwi dojazd do kluczowych punktów miasta mimo czasowego wyłączenia jednego z głównych węzłów komunikacyjnych. Należy również pamiętać, że wciąż obowiązują objazdy wyznaczone w poprzednich etapach prac, obejmujące ulice Dobrego Pasterza, Strzelców oraz Opolską, szczególnie istotne dla kierowców poruszających się po północno-wschodnich rejonach Krakowa i w okolicach ronda Polsadu, gdzie również występują utrudnienia.

Zmiany obejmą również funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Ruch tramwajowy zostanie całkowicie wyłączony na odcinku od ronda Mogilskiego do pętli „Wieczysta”, a jego przywrócenie planowane jest we wrześniu bieżącego roku. Jednocześnie utrzymane zostanie kursowanie tramwajów w kierunku Nowej Huty od strony pętli „Wieczysta”. W celu zminimalizowania niedogodności dla pasażerów, uruchomiona zostanie autobusowa linia zastępcza, która będzie kursować pomiędzy rondem Mogilskim a dworcem autobusowym Czyżyny.

Zakres prowadzonych prac na skrzyżowaniu jest bardzo szeroki. Obejmuje on przebudowę istniejącej infrastruktury podziemnej, w tym sieci energetycznych, teletechnicznych, ciepłowniczych, gazowych i wodociągowych. Równolegle realizowana jest budowa nowego torowiska tramwajowego o długości jednego kilometra toru pojedynczego, wraz z pełnym zapleczem technicznym. Inwestycja zakłada także kompleksową modernizację układu drogowego, obejmującą budowę około 8500 m² nowych nawierzchni oraz pół kilometra ścieżek rowerowych. W rejonie prac powstają również mury oporowe i ekrany akustyczne, które znacząco poprawią komfort życia mieszkańców.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie prowadzonych robót, stosowanie się do tymczasowego oznakowania drogowego i cierpliwość. Wprowadzone zmiany są niezbędne dla realizacji jednej z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych w Krakowie.

 

DRUKUJ
POBIERZ