Postępy prac na inwestycji

Budowa nowego parkingu typu park&ride oraz bike&ride w Krakowie na półmetku. Zintegrowany węzeł przesiadkowy Rząska-Mydlniki-Wapiennik ułatwi podróże do centrum miasta z jego północno-zachodniej części. Kierowcy będą mogli zostawić samochód i kontynuować podróż pociągiem ze stacji Kraków-Mydlniki-Wapiennik. Druga możliwość to przesiadka na autobus miejski.

Przy parkingu będzie zlokalizowana pętla. Przewidziano na niej 87 miejsc dla samochodów. Kolejnych, ponad czterdzieści, zmieści się na parkingu, wzdłuż przebudowywanej ulicy Brzezińskiego. Budowlańcy uporali się już z najgorszą częścią budowy, czyli wszystkimi instalacjami, które znajdują się pod ziemią. Trwa układanie kolejnych warstw podbudowy, przebudowywanej ulicy Brzezińskiego pomiędzy Balicką, a torami kolejowymi. Pojawiają się także krawężniki wyznaczające obszar samego parkingu typu park&ride. W tym miejscu zmieści się jeszcze parking przesiadkowy dla rowerzystów i pętla autobusowa.

W budynku na węźle pojawi się poczekalnia wraz z toaletą. Będzie można zakupić bilet w automacie lub skorzystać ze stacji ładowania samochodów/autobusów elektrycznych. Inwestycja w północno-zachodniej części miasta pochłonie 11,6 mln zł (projekt plus budowa). Wykonawca zadania – Sarivo Infrastruktura – na realizację zadania ma czas do kwietnia 2021 r.

 

Projekt pn. „Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego P+R/B+R Rząska-Mydlniki-Wapiennik” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Działanie 4.5. Niskoemisyjny transport miejski, Poddziałanie 4.5.1 Niskoemisyjny transport miejski – ZIT.

 

DRUKUJ
POBIERZ