Informacja archiwalna
Nowy harmonogram robót
piątek, 27 września 2019 r.
Odkrycia archeologiczne oraz wynikłe z nich prace spowodowały zmiany w pierwotnym harmonogramie robót związanych z przebudową Krakowskiej. Zgodnie z nowym ich zakończenie planowane jest w II kwartale przyszłego roku.
Przystępując do przebudowy ul. Krakowskiej nie zakładano, by prace mogły zostać opóźnione przez badania archeologiczne. Roboty które wykonuje Zarząd Dróg Miasta Krakowa realizowane są na obszarze, który był przekopywany podczas wcześniejszych inwestycji drogowych. Głębokość prac związanych z wykonaniem drogi i torowiska została zaplanowana tak, by wykorzystać już wcześniej przekopany grunt. W oparciu o takie założenia wykonawca przygotował harmonogram. Dziś już wiemy, że wrześniowe deklaracje nie zostaną dotrzymane i obecnie szacowany termin zakończenia inwestycji to II kwartał przyszłego roku – mówi Janina Pokrywa, Zastępca Dyrektora ds. Dróg w ZDMK.
Podczas wykonywania fundamentów pod słupy trakcyjne wykonawca natrafił na fragment dawnego mostu łączącego Kazimierz z Krakowem. W trakcie prac kanalizacyjnych pod dotychczasową ul. Dietla odkrył piwnice kamienicy. Z kolei przy robotach ciepłowniczych dokonał okrycia fragmentów dawnej bramy miejskiej.
Nadzorujący inwestycje archeolodzy przystąpili do swoje pracy w połowie czerwca br. Tym samym wykonawca zmuszony był realizować prace z wyłączeniem tych newralgicznych obszarów. Obiekty zostały dokładnie zbadane i ustalono sposób ich zabezpieczenia. Trzymiesięczny okres wstrzymania prac zobligował nas do przedstawienia nowego harmonogramu robót, który uwzględnił konieczność dostosowania prac w oparciu o zaistniałe warunki – tłumaczy Krzysztof Dziobek, Dyrektor kontraktu w Trakcja PRKiI S.A.
ZDMK dołoży wszelkich starań aby terminy zadeklarowane przez wykonawcę w harmonogramie zostały skrócone, nawet o kilka tygodni w każdym z etapów. W dużej mierze będzie to zależało od warunków pogodowych. Po zakończeniu inwestycji ocenimy czy opóźnienia były spowodowane przez wykonawcę czy też nie. Priorytetem dla nas jest w pierwszej kolejności przywrócenie ruchu tramwajowego – deklaruje Marcin Hanczakowski, Dyrektor ZDMK.
Zadanie realizowane w ramach projektu pn. „Modernizacja torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Działania 6.1, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.