Informacja archiwalna

Jak wygląda nasza praca?

W związku z ogłoszeniem stanu epidemii w Polsce, praca urzędów uległa zmianie. Zmiany te nie ominęły nas – po tym ogłoszeniu zamknęliśmy się całkowicie dla bezpośredniej obsługi klienta – od 16 marca br. w naszych budynkach przebywają jedynie pracownicy. Ten krok nie spowodował jednak zawieszania naszej działalności – nadal można załatwiać sprawy – za pośrednictwem korespondencji tradycyjnej, elektronicznej, platformy e-PUAP czy infolinii.

Aby zapewnić ochronę naszym pracownikom – część z nich podjęła pracę zdalną, a Ci, którzy przebywają w budynkach stosują się do wszelkich zaleceń mających na celu ochronę ich zdrowia oraz pozostałych osób – wprowadzono rotacyjny system zmianowy, w budynkach wszyscy mają dostęp do płynu dezynfekującego – podkreśla Marcin Hanczakowski, Dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

W mieście zawieszony został pobór opłat i kontrole w Obszarze Płatnego Parkowania – od 16 marca br. do odwołania. Podjęto decyzję, że wszystkie ważne abonamenty zostaną przedłużone o taki okres – w jakim zawieszone ostatecznie będzie funkcjonowanie OPP.

Inspektorzy nadzorują prace remontowe i inwestycyjne, które są realizowane w mieście oraz przygotowują te, które mają się rozpocząć – głównie te w ramach bieżącego utrzymania dróg czy torowisk. Są w stałym kontakcie z wykonawcami i podejmują decyzje na bieżąco w zależności od potrzeb. Obecnie żadne z naszych zadań inwestycyjnych nie zostało przerwane, prace toczą się na Krakowskiej, Bieżanowskiej, Igołomskiej, Myślenickiej czy wzdłuż Kamieńskiego, gdzie budowana jest ścieżka rowerowa wraz z kładką pieszo-rowerową. W mieście ruszyły remonty dróg: Bronowickiej, Chodowieckiego, Mościckiego czy Bulwarowej. Intensywne prace serwisowe realizowane są na torowiskach w Nowej Hucie. Wykorzystaliśmy obecny poziom ruchu na ul. Opolskiej i na jej fragmentach położyliśmy nową nawierzchnię asfaltową – prace realizowaliśmy w ciągu dnia.

Można do nas kierować wnioski i pisma, które są na bieżąco rozpatrywane przez przebywających na rotacyjnych dyżurach pracowników. Nie ma możliwości złożenia dokumentów na dziennikach podawczych czy bezpośredniej, rozmowy, konsultacji z urzędnikiem ale przy wejściach do budynków (w siedzibie głównej przy ul. Centralnej 53, w oddziale na os. Złotej Jesieni 14, w oddziale na ul. Reymonta 20) ustawione zostały skrzynki pocztowe do których mogą one trafić. Korespondencja zanim zostanie sprawdzona przez pracowników przechodzi proces odkażania – w specjalnie przygotowanym do tego miejscu. Ograniczenie kontaktu z mieszkańcami – poprzez wdrożone rozwiązania – ma chronić ich oraz pracowników, którzy później mają kontakt z dokumentami.

Podobne ograniczenia pojawiły się w dziale, który zajmuje się zamówieniami publicznymi – pisemne oferty można składać do niego za pośrednictwem poczty, kuriera lub do specjalnie przegotowanego pojemnika – w siedzibie przy ul. Centralnej 53 (budynek A przy portierni). Dodatkowo w związku z rządowymi ograniczeniami dot. liczby osób – podjęto decyzję, że przebieg spotkań związanych z otwarciem złożonych ofert jest transmitowany on-line.

W związku z epidemią koronawirusa – założenia na ten rok na pewno ulegną zmianom – Kraków spodziewa się spadku dochodów, co będzie skutkowało zmianami w budżecie. Władze miasta pochylą się nad realizacją zadań budżetowych, a my dostosujemy się do tych decyzji – dodaje dyrektor.

 

 

 

DRUKUJ
POBIERZ