Będzie zielono na Kościuszki i Zwierzynieckiej

Jutro startuje przebudowa ul. Kościuszki i Zwierzynieckiej (Dzielnice: I Stare Miasto, VII Zwierzyniec). W ramach inwestycji powstanie nowe torowisko jezdnie oraz chodniki. W kwestii zieleni zaprojektowano posadzenie drzew, krzewów i traw ozdobnych, będą one spójne gatunkowo oraz odporne na miejskie warunki.

Zdjęcie Będzie zielono na Kościuszki i Zwierzynieckiej

Głównym założeniem przy projektowaniu zieleni dla Kościuszki i Zwierzynieckiej było wprowadzenie możliwie jak największej liczby drzew, krzewów oraz traw ozdobnych. Tam gdzie była możliwość zaprojektowano zieleńce z krzewami okrywowymi oraz trawami ozdobnymi. – Istotne było wprowadzenie drzew w przestrzeniach przystanków, dla lepszego komfortu pasażerów. Zadbaliśmy, aby na inwestycji pojawiły się takie gatunki, które będą stosunkowo nie duże, ale idealne do terenów przyulicznych, tolerujące gleby miejskie oraz znoszące zanieczyszczone powietrze – podkreśla Magda Rutkowska, zastępca dyrektora ds. inwestycji w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.

Niskie krzewy okrywowe będą tworzyć przejrzyste jednogatunkowe plamy. Poszczególne zieleńce będą oddzielać ruch pieszy od drogi. Wzdłuż ul. Kościuszki i Zwierzynieckiej zastosowane zostaną krzewy, głównie cis pośredni “Farmen”, irga błyszcząca i berberys Thunbera “Kobold”. Pięknych barw kolorystycznych nadadzą: hortensja bukietowa “Kyushu”, róża “Sea Foam” oraz śliwa karłowa odm. płożąca. Atrakcyjny kwiatostan zapewnią trzcinnik krótkowłosy oraz śmiałek darniowy “Pixie Fountain”.

Obecnie, zieleń znajduje się głównie przy ul. Kościuszki, przeważają tu lipy drobnolistne. Szpalery drzew nie posiadają rytmu oraz równej linii nasadzenia. W najgorszej kondycji są miłorzęby dwuklapowe wzdłuż ul. Zwierzynieckiej. Ale ogólnie stan zieleni, pomimo miejskich warunków jest w większości bardzo dobry. – Drzewa, które kolidują z inwestycją zostaną przesadzone w inne rejony miasta, możliwe, że będzie to rejon pętli „Salwator”. Będziemy w tym zakresie współpracować z jednostką od zieleni – dodaje dyrektor.

                                               

Projekt pn. „Modernizacja torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą” otrzymał dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Działania 6.1 – Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

 

DRUKUJ
POBIERZ