Warianty dla przebudowy i rozbudowy al. Modrzewiowej – zgłoś uwagi

W planach mamy rozbudowę i przebudowę al. Modrzewiowej, na odcinku od wjazdu na teren Krakowskiego Centrum Rehabilitacji do ul. Jeleniowej (Dzielnica VII – Zwierzyniec). Obecnie biuro projektowe opracowuje koncepcję, przygotowane zostały trzy warianty. Do 11 października br. przyjmujemy uwagi.

Dokumentacja jaka została przygotowana i podlega opiniowaniu, dostępna jest w miejskim serwisie Inwestycje w KrakowiePrzebudowa i rozbudowa al. Modrzewiowej z wyznaczeniem zatok postojowych oraz budową chodnika. Można tu zgłaszać uwagi do planowanej inwestycji, za pomocą formularza. Na uwagi czekamy do środy, 11 października br. 

Poniżej opisy trzech wariantów:

  • Wariant I
    Wariant zakłada zawężenie jezdni do 6,5 m uwzględniające możliwość dojazdu autobusu dla obsługi Jurajskiego Centrum Edukacji Przyrodniczej Ekomałopolska. Skorygowano geometrię zjazdu dla obsługi planowanego Centrum (możliwość nawracania dla autobusu o długości do 15 m). W rejonie ul. Jeleniowej skorygowano geometrię jezdni, aby była możliwość mijania się na łuku drogi pojazdu typu śmieciarka z pojazdem dostawczym. Poszerzono wlot ul. Świerkowej do 5 m. Zaprojektowano również zatokę postojową dla autobusu o szer. 3 m oraz zatokę dla pojazdów osobowych (o szer. 2,5 m na 11 miejsc postojowych, wyznaczono dodatkowo jedno miejsce dla osoby z niepełnosprawnością o szer. 3,6 m). Zaprojektowano obustronne chodniki o szer. od 1,7 m do 2,5 m (nawierzchnia z kostki brukowej betonowej bezfazowej typu Behaton). Zaprojektowano krawężniki kamienne 20/30 cm wraz ze ściekiem przykrawężnikowym z dwóch rzędów kostki brukowej betonowej typu Holland. Przewidziano przebudowę zjazdów do przylegającej zabudowy (nawierzchnia z kostki brukowej betonowej bezfazowej typu Behaton). W ciągu chodników na odcinkach przekraczających 6% spadku podłużnego zaprojektowano barierki.
  • Wariant II
    Wariant ten poza rozwiązaniami zaproponowanymi w wariancie I zakłada dodatkowy element uspokojenia ruchu w ciągu ul. Jeleniowej w postaci wyniesionego i doświetlonego przejścia dla pieszych.
  • Wariant III
    Wariant ten zakłada dodatkowo wykonanie pasa postojowego ograniczonego prefabrykowanymi elementami, demontowanymi w razie konieczności zapewnienia przejazdności dla pojazdów KMK.

 

Dalsze kroki

Jeśli w budżecie miasta Krakowa zarezerwowane zostaną odpowiednie środki finansowe – możliwe będą kolejne prace. W dalszym etapie opracowana zostanie dokumentacja projektowa, a na jej bazie wykonane zostaną prace w terenie.

DRUKUJ
POBIERZ