Trwa przebudowa blisko 2-kilometrowej trasy tramwajowej

W Nowej Hucie trwa obecnie przebudowa ok. 1,8 km torowiska tramwajowego w ciągu al. Jana Pawła II (od placu Centralnego do Ptaszyckiego) i ul. Ptaszyckiego (do ul. Bardosa). Inwestycja obejmuje wymianę sieci trakcyjnej i kolidującej infrastruktury technicznej oraz budowę nowego odwodnienia. Kraków przeznaczył na modernizację ponad 33 mln zł.

W tym rejonie miasta, w ramach bieżącego utrzymania Zarząd Dróg Miasta Krakowa za łączną kwotę ok. 13,7 mln zł przeprowadził dwie gruntowne naprawy torowisk, wzdłuż ul. Ujastek Mogilski (od węzła Kombinat do przystanku Kopiec Wandy) oraz na ul. Ujastek (od węzła Kombinat do II bramy zajezdni Nowa Huta).

Na al. Jana Pawła II i Ptaszyckiego roboty ruszyły w drugiej połowie września. Ekipy zakończyły już prace rozbiórkowe i korytowanie. Na kilku odcinkach wykonywane jest wzmocnienie podłoża materacami kamiennymi oraz warstw podbudowy torowiska, na której zostaną ułożone różne konstrukcje torowe. Na niektórych fragmentach torowisko będzie „zielone”, na innych klasyczne lub na płytach torowych (na przejazdach, przejściach dla pieszych, przy peronach tramwajowych). Przygotowywana jest infrastruktura pod słupy trakcyjne. Trwają prace przy oświetleniu ulicznym oraz sygnalizacji świetlnej. – Roboty przebiegają zgodnie z założonym harmonogramem. Przed nami okres zimowy, zobaczymy czy konieczne będą przestoje. Liczymy się z nimi, ale mamy nadzieję, że w ustalonym terminie tramwaje pojawią się już na nowym torowisku i pasażerowie będą podróżować komfortowo – mówi Marcin Hanczakowski, dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Obecnie wykonawca pracuje na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Zachemskiego i Zuchów. Roboty potrwają tu do połowy lutego przyszłego roku. Po tym czasie ruszą prace na kolejnym skrzyżowaniach, z ul. Daniłowskiego, a następnie z ul. Bulwarową i Klasztorną. Cała inwestycja zgodnie z umową powinna zakończyć się w lipcu 2022 r.

Zakończenie tej inwestycji będzie kluczowe dla rozpoczęcia modernizacji al. Solidarności – na odcinku od placu Centralnego do ul. Bulwarowej. Nowe, przebudowane torowisko pomoże zapewnić ruch tramwajowy do Kopca Wandy, w kierunku Pleszowa lub Wzgórz Krzesławickich.

DRUKUJ
POBIERZ