Tramwaj pojedzie jeszcze dłuższym tunelem

To już pewne. Tramwaj do Mistrzejowic pojedzie na poziomie -1 na jeszcze dłuższym, 1230-metrowym odcinku. Tym samym rondo Młyńskie zostanie przebudowane w dwupoziomowy węzeł komunikacyjny.

Rada miasta zaktualizowała Wieloletnią Prognozę Finansową, przeznaczając dodatkowe środki na inwestycję i dając zielone światło na zmiany w umowie o partnerstwie publiczno-prywatnym ws. Tramwaju do Mistrzejowic.

Linia nowego tramwaju zostanie skoordynowana z przebiegiem premetra. Od ronda Barei do ronda Młyńskiego trasy będą miały wspólny przebieg. Szacunki wskazują, że miasto zaoszczędzi na tym projekcie ok. 600 mln zł. W kolejnych latach, podczas budowy premetra w okolicy ul. Pilotów, prace nie wpłyną na funkcjonowanie Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST) 4. Dodatkowo, w ramach aneksu do pierwotnej umowy, wykonawca wykona komorę wyjazdową w rejonie ronda Polsadu pod przyszłą linię tramwajową wzdłuż Strzelców. Dzięki temu późniejsze prace również będą przebiegały bez zatrzymania linii KST 4.

Zaktualizowany harmonogram prac zakłada, że inwestycja zostanie zrealizowana do grudnia 2024 r.

 

DRUKUJ
POBIERZ