Stan zaawansowania prac

Intensywne prace przy remoncie ulicy Krakowskiej, części Stradomskiej oraz mostu Piłsudskiego. Najbardziej zaawansowane roboty są na odcinku między Placem Wolnica a mostem. Tam na części są już chodniki i trwa budowa torowiska. Odkopany jest północny przyczółek mostu Piłsudskiego, co pozwala na wymianę skorodowanych elementów stalowego mostu.

Najbardziej newralgicznym miejscem całej przebudowy jest skrzyżowanie Krakowskiej i Stradomskiej z Dietla i Starowiślną. Konserwator Zabytków określiła już, w jaki sposób zabezpieczyć odnalezione i odkopane ruiny piwnic i dawnego mostu nad starym korytem Wisły. Zaleciła geowłókninę i piasek.

Najbardziej zaawansowane roboty toczą się między Placem Wolnica a Mostem Piłsudskiego. Tam swoje zrobili już właściciele wodociągów i kanalizacji, rur gazowych i przewodów elektrycznych oraz telekomunikacyjnych. Na części tego odcinka są już ułożone chodniki, co daje wyobrażenie o tym, jak po remoncie będzie wyglądała cała ulica. W tym miejscu trwa budowa torowiska dla tramwajów. Prace sukcesywnie przesuwają się w kierunku ulicy Dietla. Tu trwa układanie poszczególnych warstw pod przyszłe chodniki jezdnie i torowisko.

Odnalezione zabytki pokrzyżowały pracę wykonawcy remontu, który musiał przeprojektować instalacje podziemne i opracować nową technologię wybudowania ulicy i torowiska w tym miejscu. W związku z tym tramwaje ulicą Dietla na wprost, przez skrzyżowanie z Krakowską i Stradomską, wrócą najprawdopodobniej, najwcześniej pod koniec października. Na kierunku Dietla Stradom w drugiej połowie grudnia.

 

 

Zadanie realizowane w ramach projektu pn. „Modernizacja torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Działania 6.1, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Zdjęcie podpisywania dokumentów

DRUKUJ
POBIERZ