Rusza przebudowa wiaduktu i tunelu

Po dwóch latach starań udało się rozpocząć prace na wiadukcie kolejowym W08 nad ul. Igołomską. Poszerzenie światła przeprawy jest niezbędne do zbudowania pod nią dwóch pasów ruchu w każdym kierunku.

Państwowy przewoźnik po skoordynowaniu własnych remontów realizowanych na terenie miasta oraz harmonogramów wykonawcy przebudowy ul. Igołomskiej wydał zgodę na wejście z robotami na wiadukt. Pozostające w gotowości ekipy drogowców oraz sprzęt rozpoczęły przygotowania do częściowej rozbiórki obiektu. Warunki są trudne, ponieważ prace na wiadukcie są prowadzone nie tylko przy jednoczesnym utrzymaniu ruchu pociągów dowożących zaopatrzenie do kombinatu hutniczego, ale i przy utrzymaniu ruchu kołowego pod wiaduktem. Niezbędne będzie wprowadzenie ruchu wahadłowego, zarówno na torowisku, jak i na ulicy. Zmiany w organizacji ruchu zaczną obowiązywać od połowy października br.

Kolejne ważne informacje dla kierowców dotyczą ostatniego odcinka ul. Igołomskiej, nieopodal skrzyżowania z ul. Brzeską. To tam już za dwa tygodnie rozpocznie się szczelinowanie powstającego pod ziemią 400-metrowego tunelu z rondem. Wykonawca, aby realizować prace w ciągu ul. Igołomskiej zbudował drogę serwisową, która już niebawem przejmie ruch samochodowy.

Po tym, jak w sierpniu br. zlikwidowane zostały poszerzenia jezdni na odcinku od ul. J.Giedroycia do okolic ZŁOMEXU, teraz sukcesywnie likwidowany będzie pas wyłożony betonowymi płytami. Będzie to kolejny fragment ul. Igołomskiej – od ul. E. Szymańskiego do skrzyżowania z ul. N. Wiatra. Drogowcy, przekładając cały ruch na jezdnię południową, rozpoczną kładzenie asfaltu na jezdni północnej.

Dzięki powstałym do końca września nawierzchniom m.in. na jezdniach, chodnikach, ale i nowych ścieżkach rowerowych czy przepustach możemy już mówić o 60 proc. zaawansowania prac. Po przezwyciężeniu problemów związanych w kanałem burzowym i wzmocnieniem podbudowy oraz opóźnieniem wynikającym również z oczekiwania na możliwość rozpoczęcia robót na wiadukcie kolejowym wykonawca przedstawił nowy harmonogram zakończenia prac. Zgodnie z nim pierwsze samochody pojadą nową drogą, po dwóch pasach ruchu w każdym kierunku – pod koniec 2020 roku.

 

 

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

DRUKUJ
POBIERZ