Plan prac na najbliższe miesiące

Wspólnie z wykonawcą uzgodniliśmy warunki dokończenia przebudowy ulicy Krakowskiej, zgodnie z nimi inwestycja zakończy się pod koniec wakacji, ale już w maju mieszkańcy odczują udogodnienia. Istotny wpływ na realizację ustaleń może mieć obecna sytuacja w Polsce – ogłoszony stan epidemii i jego długofalowe konsekwencje oraz ewentualne odkrycia archeologiczne pod południową jezdnią ulicy Dietla.

 

Prace na ulicy Krakowskiej rozpoczęły się w marcu ubiegłego roku. W ich ramach przebudowywane jest torowisko tramwajowe na odcinku od ul. Rollego do ul. Dietla wraz z układem drogowym, chodnikami, ścieżkami, towarzyszącą infrastrukturą techniczną oraz węzłem rozjazdów Krakowska – Dietla – Stradomska. Dodatkowo przebudowywana jest ul. Dietla, na odcinku od ul. Bożego Ciała do ul. Augustiańskiej. Modernizowany jest most Piłsudskiego. Obecnie w miejscach gdzie została poprowadzona infrastruktura podziemna – układane są kolejne odcinki płyt torowych. Gotowa jest większość chodników. Roboty trwają na skrzyżowaniu Krakowska – Podgórska – Rybaki.

Wszystkie założone terminy dla tej inwestycji zostały wydłużone z uwagi na odkrycia archeologiczne – przebudowa toczy się pod stałym nadzorem archeologicznym. Ulica co prawda leży w centrum historycznego Krakowa, ale prace prowadzone były w śladzie istniejącej drogi, gdzie teoretycznie lata temu wszystko co było do odkrycia powinno być przebadane. Największy wpływ miało odkrycie przyczółków mostu w rejonie ul. Stradom – nie dokonalibyśmy go, gdyby nie budowa w tym miejscu nowego słupa trakcyjnego.

Podczas wspólnych rozmów i negocjacji udało się wypracować nowe założenia, które zakładają zakończenie inwestycji w przeciągu pięciu miesięcy – wrzesień br. Według założeń na przełomie kwietnia/maja uruchomiona zostanie relacja tramwajowa Dietla-Stradom. Prace wtedy też przeniosą się na jezdnię południową ul. Dietla. Na początku lipca tramwaje powrócą na ul. Krakowską, a piesi będą mogli korzystać z mostu im. Piłsudskiego, z kolei z końcem sierpnia wznowiony zostanie ruch samochodowy. Na zadeklarowane terminy mogą mieć wpływ dwa czynniki – ewentualne odkrycia archeologiczne pod południową jezdnią ulicy Dietla oraz obowiązujący stan epidemii.

 

 

Obecne wydłużenie terminu prac wynika z nieplanowanych robót archeologicznych i nie jest zależne od wykonawcy. Jednak w razie wystąpienia opóźnień zależnych od niego – umowa daje nam możliwość naliczenia kar. Przygotowany aneks do umowy ma charakter terminowy i nie wiąże się z wzrostem kosztów inwestycji – poza tymi wynikającymi z kosztów stałych wykonawcy oraz kosztów zabezpieczających prace archeologiczne (ok. 30 tys. zł).

 

 

Zadanie realizowane w ramach projektu pn. „Modernizacja torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Działania 6.1, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

DRUKUJ
POBIERZ