Montaż 44-tonowych przęseł kładki pieszo-rowerowej

W nocy, z wtorku na środę (z 25 na 26 lutego br.) montowane będzie jedno z trzech ostatnich przęseł kładki pieszo-rowerowej wzdłuż ul. Kamieńskiego – konstrukcja stalowa o długości blisko 30 metrów i wadze ok. 16 ton. W związku z pracami obowiązywać będą zmiany w organizacji ruchu.

Obecnie w rejonie al. Powstańców Śląskich trwa budowa tymczasowych podpór na których właśnie w przyszłym tygodniu planowane jest osadzenie trzech stalowych przęseł o wadze ok. 44 ton i łącznej długości 81 metrów.

W związku z montażem przęsła nad jezdnią al. Powstańców Śląskich w nocy z 25 na 26 lutego – w godz. 22:00-5:00 – ulica zostanie całkowicie zamknięta dla ruchu w obu kierunkach. Kierowcy jadący w stronę Nowej Huty kierowani będą objazdem, ulicami Kamieńskiego oraz Wielicką, z kolei w kierunku A4 zostaną skierowani do Ronda Matecznego, by po zawróceniu wrócili na al. Powstańców Śląskich. Dopuszczone zostaną jedynie autobusy komunikacji miejskiej.

 

 

Ułożenie dwóch pozostałych stalowych przęseł o wadze ok. 28 ton, nad samymi torami kolejowymi planowane jest w środę, w ciągu dnia. Po zakończeniu montażu wszystkich przęseł konstrukcja będzie spawana. Po około dwóch tygodniach pojawią się na niej płyty betonowe (również przy nocnym zamknięciu jezdni).

Montaż przęseł uzależniony będzie od warunków pogodowych.

Kładka będzie mieć blisko 0,5 km długości. Rowerzyści z południowych dzielnic Krakowa pokonają wąskie gardło jakim jest ul. Kamieńskiego 7 metrów nad torami kolejowymi oraz prawie 5 metrów nad ul. Powstańców Śląskich. Cała konstrukcja jest postawiona na kilkudziesięciu betonowych słupach. Nowa konstrukcja na mapie Krakowa będzie służyła również pieszym. Obiekt jest fragmentem budowy całej trasy rowerowej, łączącej ul. Wielicką i Nowosądecką z Ludwinowem.

 

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Działanie 4.5. Niskoemisyjny transport miejski, Poddziałanie 4.5.1 Niskoemisyjny transport miejski – ZIT.

DRUKUJ
POBIERZ