Kontynuacja prac torowych na al. Solidarności (aktualizacja)

Od 17 marca roboty realizowane były na kolejnym fragmencie al. Solidarności – od Bulwarowej do Kombinatu (Dzielnica XVIII Nowa Huta), z wyłączeniem zakresu obejmującego budowę drogi ekspresowej S7. Wcześniej zrealizowane zostały prace torowe na fragmencie od placu Centralnego do ul. Bulwarowej.

Aktualizacja 5 maja 2025 r.

Powrót tramwajów na al. Solidarności planowany jest w najbliższą sobotę, 10 maja.

Do końca miesiąca planowane jest uruchomienie sygnalizacji świetlnej w sąsiedztwie nowego przystanku, a do tego czasu będzie tu obowiązywać zawężenie do jednego pasa.

Szczegóły dot. zmian w komunikacji miejskiej – w komunikacie Zarządu Transportu Publicznego. 

 


Zapowiedź prac z 14 marca 2025 r.

Prace na al. Solidarności rozpoczną się w poniedziałek, 17 marca br. W pierwszej kolejności, torowcy zajmą się odcinkiem od Bulwarowej do ul. Ujastek Mogilski. Od tego dnia obowiązywać będą następujące czasowe zmiany w organizacji ruchu:

  • na odcinku od ul. Ujastek Mogilski do przełączki przy ul. Bulwarowej (kierunek plac Centralny) wyłączony zostanie wewnętrzny pas ruchu,
  • pomiędzy ul. Wańkowicza a ul. Ujastek Mogilski (kierunek Kombinat) obowiązywać będzie 0,5-metrowe wygrodzenie przy torowisku,
  • na fragmencie między ul. Bulwarową a ul. Wańkowicza (kierunek Kombinat) zajęty zostanie wewnętrzny pas ruchu ze względu na brak skrajni tramwajowej.

Przejazd przez torowisko na tzw. agrafce przy Bulwarowej zostanie utrzymany. Informacje o zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej na stronie Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.

Zakończenie robót planujemy w maju br. – przed ukończeniem prac przy budowie drogi ekspresowej S7 w ciągu al. Solidarności.

Zakres prac na tym odcinku al. Solidarności obejmie:

  • usunięcie starych torów i drewnianych podkładów,
  • wykonanie nowej podbudowy oraz montaż torowiska w konstrukcji klasycznej na długości ponad 1600 mpt,
  • montaż systemu drenażu, który znacząco poprawi parametry eksploatacyjne zabudowanej infrastruktury,
  • wymiana 1/3 konstrukcji stalowej węzła Kombinat tj. 2 zwrotnic, układ 6 krzyżownic oraz szyn łukowych,
  • wykonanie nowego peronu na węźle oraz ciągów pieszych,
  • postawienie nowych słupów trakcyjnych oraz wymiana sieci trakcyjnej.

 

DRUKUJ
POBIERZ