Na skrzyżowaniu ulic Krakowskiej-Dietla trwa montaż rozjazdu

W ramach przebudowy ul. Krakowskiej rozpoczęły się prace związane z montażem rozjazdu i zwrotnic.

Gotowe elementy torowiska przyjechały do Krakowa z Bydgoszczy. Teraz układane są milimetr po milimetrze, z chirurgiczną precyzją – tak by już niebawem zmiana toru, a tym samym przepustowość skrzyżowania Krakowska-Dietla-Stradomska była optymalna. Montowane torowisko i zwrotnice zaczną kierować ruchem już w grudniu, gdy pomiędzy rondem Grunwaldzkim, a Halą Targową zaczną kursować tramwaje.

Do tej pory na moście im. Marszałka Józefa Piłsudskiego wymieniono ponad 30 tys. nitów. Większość elementów wiążących pomost została zastąpiona przez używane w dzisiejszej budowlance śruby sprężynowe. Natomiast do pozostałych nitów zlokalizowanych nad pomostem-czyli widzianych, a i nierzadko podziwianych przez przechodniów sprowadzone zostały ostatnie w kraju ekipy niciarzy. Wszystko po to by w tradycyjny sposób wymienić stare nity na nowe i tym samym zachować zabytkowy charakter najstarszego drogowego mostu na Wiśle w Krakowie. Warto wspomnieć, że odnowiono już 90 proc. konstrukcji przewidzianej do renowacji. A przed nami najważniejsze zadanie wylanie betonowej płyty, w której osadzone zostanie torowisko na moście pomiędzy Kazimierzem, a Podgórzem.

 

 

Zadanie realizowane w ramach projektu pn. „Modernizacja torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Działania 6.1, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Zdjęcie podpisywania dokumentów

DRUKUJ
POBIERZ